Returpolicy

Returpolicy – Ångerrätt för Konsumenter

(En konsument är en fysisk person som ingår ett avtal för ändamål som huvudsakligen inte kan anses hänföra sig till deras näringsverksamhet eller yrkesmässiga verksamhet.)


Information om Ångerrätt

Ångerrätt
Du har rätt att ångra detta avtal inom 30 dagar utan att ange någon anledning. Ångerfristen är 30 dagar från det datum:

  • då du, eller en av dig utsedd tredje part (som inte är transportören), tar emot varorna, om du har beställt en eller flera varor i en enda beställning som levereras gemensamt;
  • då du, eller en av dig utsedd tredje part (som inte är transportören), tar emot den sista varan, om din beställning består av flera leveranser.

Hur utövar du din Ångerrätt?

För att utöva din ångerrätt måste du informera oss om ditt beslut att ångra detta avtal. Du kan göra detta genom att skicka ett e-postmeddelande till: support@harostockholm.se.
Du kan använda formuläret för ånger som finns nedan, men detta är inte obligatoriskt.

För att ångerfristen ska iakttas räcker det att du skickar ditt meddelande om att utöva ångerrätten innan ångerfristen löpt ut.


Konsekvenser av Ångerrätt

Om du ångrar detta avtal kommer vi att återbetala alla betalningar vi mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för eventuella extra kostnader på grund av ditt val av en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransen som vi erbjuder), utan onödiga dröjsmål och senast 30 dagar efter att vi mottagit din ångeranmälan.

Vi kommer att göra denna återbetalning via samma betalningsmedel som användes vid den ursprungliga transaktionen, om inte annat har avtalats. Ingen extra kostnad för återbetalningen kommer att tas ut.

Vi får vänta med återbetalning tills vi har mottagit varorna eller tills du har bevisat att du har skickat tillbaka varorna, beroende på vilket som inträffar först.


Återlämning av Varor

Du ska omedelbart och senast 30 dagar efter att du informerat oss om att du ångrar detta avtal skicka tillbaka varorna till oss. Tiden anses vara iakttagen om du skickar tillbaka varorna innan 30-dagarsfristen har löpt ut.

Returkostnader:
De direkta kostnaderna för att returnera varorna står du för.

Värdeminskning:
Du ansvarar endast för värdeminskning på varorna som beror på hantering som inte är nödvändig för att fastställa varornas natur, egenskaper och funktion.


Undantag från Ångerrätten

Ångerrätten gäller inte för avtal:

  • För leverans av varor som har tillverkats enligt konsumentens specifikationer eller som är tydligt anpassade för den personliga användningen.
  • För varor som snabbt kan försämras eller har ett kort utgångsdatum.
  • För leverans av förseglade varor som av hälsoskäl eller hygieniska skäl inte kan returneras om förseglingen har brutits efter leveransen.
  • För varor som, efter leverans, har blandats med andra varor på ett sätt som inte går att separera.
  • För leverans av ljud- eller videoinspelningar eller programvara för datorer i förseglat emballage om förseglingen har brutits efter leverans.

Ångerformulär

Fyll i detta formulär och skicka det per e-post till support@harostockholm.se om du vill ångra avtalet.


Till: Haro Stockholm
E-post: support@harostockholm.se


Jag/vi () ångrar härmed det avtal som jag/vi () ingått om köp av följande varor/tjänster (*):



Beställd den () / Mottagen den ():


Konsumentens namn:


Konsumentens adress:


Konsumentens underskrift (endast om formuläret skickas in på papper):


Datum: